نهنگ قاتل 1
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

  نهنگ قاتل 1

 

 

نهنگ قاتل که به نام اُرکا  نیز شناخته می‌شود، جانوری آبزی‌ است که به خانواده دلفین‌های اقیانوسی تعلق دارد و بزرگ‌ترین جاندار در میان دلفین‌سانان است. نهنگ‌های قاتل در اقیانوس‌های سراسر جهان، از دریاهای قطبی گرفته تا دریاهای گرمسیری، یافت می‌شوند. آن‌ها طعمه‌های گوناگونی را به‌عنوان غذا اختیار می‌کنند، با این حال بعضی گروه‌ها تنها به دنبال یک طعمه می‌روند. بعضی تنها از ماهیان تغذیه می‌کنند و برخی دیگر به گله‌های پستانداران دریایی، مانند فک، شیر دریایی، گراز دریایی و حتی نهنگ‌ها نیز حمله می‌کنند. نهنگ‌های قاتل در بالای هرم غذایی هستند، دشمنان طبیعی ندارند و گاه کوسه‌های بزرگ را نیز طعمه خود می‌کنند.

نهنگ‌های قاتل بسیار اجتماعی‌اند؛ بعضی دسته‌های آن‌ها دارای خانواده‌های مادرنهاد هستند که پایدارترین خانواده‌های این چنینی در میان همه جانوران را تشکیل می‌دهند. روش‌های شکار پیچیده و صداهای تولیدیشان، که اغلب منحصر به یک دسته‌اند و نسل به نسل منتقل می‌شوند، به عنوان گونه‌ای از فرهنگ شناخته می‌شوند.

 

 



خرس قهوه ای
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 خرس قهوه ای

 

 

خرس قهوه‌ای نوعی خرس بزرگ است که در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی و شمال اورآسیا پراکنده است. وزن این گونه از ۷۰ تا ۷۸۰ کیلوگرم متغیر است و بزرگ‌ترین زیرگونهٔ آن خرس کودیاک در قامتی هم‌اندازهٔ خرس قطبی با وی بر سر عنوان بزرگ‌ترین گونهٔ خرس و بزرگ‌ترین حیوان شکارچی روی زمین رقابت می‌کند.

با آن که قلمرو زیست خرس قهوه‌ای کاهش یافته و در بسیاری از مناطق منقرض شده‌است ولی همچنان در فهرست کمترین نگرانی آی‌یوسی‌ان باقی مانده و با جمعیت تقریبی ۲۰۰ هزار رأس خطر انقراض وی را تهدید نمی‌کند. بیشترین شمار خرس قهوه‌ای به ترتیب در روسیه، آمریکا (بیشتر در آلاسکا)، کانادا، منطقهٔ کارپات (به‌ویژه رومانی) و فنلاند، جائی‌که حیوان ملی این کشور نامیده می‌شود، سکونت دارند.

 



تـمـســاح
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

تمساح

تِمساح یا کروکودیل جانوری است خزنده و سخت‌پوست دارای چهار دست و پا، در آب به راحتی شنا می‌کند، اما همیشه در آب نمی‌ماند و تخم‌هایش را در خشکی می‌گذارد. این حیوان دارای فک و دندان‌های بسیار نیرومند است و به خانواده کروکودیلیان تعلق دارد. این خزندهٔ آبی و خشکی بزرگ در سراسر مناطق استوایی آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می‌کند. کروکودیل مانند سایر موجودات ساکن در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و سرزمین‌های مرطوب در آب‌های شیرین و گاهی در آب‌های کمی شور زندگی می‌کند.

 

 

 



پنگوئن امپراتور
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

پنگوئن امپراتور

پنگوئن فرمانروا یا پنگوئن فرمانفرما یا پنگوئن امپراتور (Aptenodytes forsteri) بزرگ‌ترین گونه پنگوئن است. این پرنده بر خلاف پرندگان دیگر، هرگز به زمین خشک پا نمی‌گذارد. او تمام عمر خود را یا در دریا و یا روی یخهای جنوبگان (قاره قطب جنوب) می‌گذراند. پرنده ماده در فصل پاییز تخمگذاری می‌کند و در طول زمستان تاریک قطب جنوب پرنده نر روی تخمها می‌خوابد. در طول این سه ماه پرندگان نر هیچ چیز نمی‌خورند و برای گرم شدن به همدیگر می‌چسبند.



اسب دریایی
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

   اسب دریایی

 

اسب دریایی یا اسب ماهی یک نوع ماهی از خانواده سوزن‌ماهیان (syngnathidae) است که در آبهای حاره‌ای و معتدل سرتاسر جهان یافت می‌شود. طول بدن اسبهای دریایی از ۱۶ میلی متر تا ۳۵ سانتی متر متغیر است. مشخصه ویژه این نوع ماهیها این است که آنها از جمله معدود ماهیانی هستند که در آنها جنس نر حامله می‌شود. طول مدت حاملگی در اسب دریایی بین ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. تک همسر داری از جمله دیگر خصوصیات غیر عادی اسبهای دریایی می‌باشد. این ماهی غیر معمول بلند قد دارای سری به شکل اسب است و به سمت بالا شنامی کند. بیشتر اوقات اسبهای دریایی بدون حرکت باقی می‌مانند این حالت را به صورت گیر دادن دم چسبیده خود در لابه لای مرجانها و جلبکهای دریایی انجام می‌دهند و با همین حرکت در مقابل دشمنان ایجاد استتار می‌کنند



اسب آبی
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 اسب آبی

 

اسب آبی یک جانور پستاندار گیاه خوار ساکن آفریقا می‌باشد.و یک یا فقط دو هم خانواده دارد.این موجودات حیواناتی نیمه آبزی هستند که در زیر صحرای بزرگ آفریقا در رودخانه‌ها و برکه‌ها زندگی می‌کنند.این حیوانات در طول روز با ماندن در آب رودخانه یا در گل و لای خود را خنک می‌کنند.

عمل تولید مثل و همچنین زایمان هر دو در آب اتفاق می‌افتد.اسب‌های آبی یک محدوده‌ای از رودخانه را به خود اختصاص داده و مانع از ورود سایرین می‌شوند. آنها هنگام تاریک روشن هوا برای تغذیه و چریدن از آب بیرون می‌آیند.



جوجه تیغی
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 جوجه تیغی

جوجه‌تیغی (علمی: از خانوادهٔ Erinaceidae) جانور کوچکی از دسته پستانداران است. جوجه تیغی را نباید با خارپُشت (تشی) که از خانوادهٔ دیگری است اشتباه گرفت. جوجه‌تیغی کوچکتر و همه چیز خوار و از راسته حشره خوارها است (نام انگلیسی:hedgehog ) و خارپُشت از لحاظ جثه بزرگتر بوده وجونده (نام انگلیسی:porcupine)( خارپشت کوهی -تشی) می‌باشد . این دو جانور جزء یک خانواده نبوده و کاملا با هم متفاوتند اما در فارسی عامیانه هر دو به یک نام خوانده میشوند. اولی در آمریکا واسترالیا به صورت بومی وجود ندارد و دومی در سراسر دنیا پراکنده است.



تشی
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

تــشــــی

تَشی (سیخور)[۱] جانوری پستاندار و جونده است که بدنش با پوششی از تیغ پوشیده شده‌است و بهنگام احساس خطر تیغ های خود را به بدن دشمن فرو می برد.

تشی را نباید با جوجه‌تیغی که از خانوادهٔ دیگری است اشتباه گرفت. این جانور از زیرراستهٔ تشی‌شکلان (Hystricomorpha)، خانوادهٔ تشی‌های بر جدید (Erethizontidae) است.
بزرگ‌ترین 
جونده ایران است. خارهای بلند روی بدنش او را از سایر پستانداران متمایز می‌کند. خارهای ناحیه گردن و شانه نازک و بلند است، موقعی که آن‌ها را سیخ می‌کند به شکل بادبزن در می‌آیند و حیوان بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. خارهای قسمت پشت کوتاه‌تر و کمی کلفت‌تر با نوارهای سیاه و زرد، و خارهای ناحیه دم کوتاه و سفیدند.

 



شطرنج 3
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 شطرنج 3

دوستان این آخرین مطلب شطرنج می باشد و امید وارم که از این مطلب خوشتان بیاید.



شطرنج 2
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 شطرنج 2

دوستان اگه دوست دارید بیش تر در رابطه با شطرنج بدانید به ادامه مطلب بروید .

این مطلب ادامه ی مطلب قبلیست.



شطرنج1
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 شطرنج1

آموزش شطرنج و آموزش تکنیک های شطرنج و آموزش از طریق حرکت های آنلاین و آشنایی با استادان شطرنج در ایران فقط و فقط در ادامه ی مطلب می باشد.پس فرصت رو از دست ندهید و به ادامه مطلب بروید.دوستان این شطرنج 3 مطلب است چون حجم بالایی دارد و طولانیست.



دانلود آنتی ویروس Avira Premium Security Suite 10.2.0.659
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 Avira Premium Security Suite یک نرم افزار امنیتی با قابلیت هایی بینظیر چون آنتی ویروس ساده اما قدرتمند، اسکن حرفه ایمیل ها و حفظ امنیت آن ها، AntiPhishing، Anti-Spyware ، Anti-Adwar،AntiBot، ضد اسپم، فایروال قدرتمند، محافظ حرفه ای وبگردی و جلوگیری از ورود به وبسایت های مشکوک، تبدیل شدن به حالتی مناسب برای انجام بازی کامپیوتری، گرفتن نسخه پشتیبان از سیستم، حذف بسیار سریع ویروس ها پس از تشخیص،  و موارد بسیار دیگر می باشد. این نرم افزار با کسب جوایز مختلف توانسته رضایت ۳۰ میلیون کاربر را جلب نماید. اگر آنتی ویروس های مختلفی را امتحان کرده اید و به نتیجه مطلوبی نرسیده اید، این آنتی ویروس آلمانی را از دست ندهید.

 

 Avira Premium Security Suite تجربه امنیتی بینظیر با Avira Premium Security Suite 10.2.0.659



گربه 2 _ Cat 2
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 گربه

حمام کردن [ویرایش]

گربه‌ها به خاطر سخت گیریشان در پاکیزه بودن معروفند. آنها با لیسیدن موهای خود، خود را می‌آرایند، با به کار گرفتن لثهٔ خمیده و بزاق دهانشان. همانطور که گفته شد آب دهان گربه قدرت شویندگی و بوزایی زیادی دارد. بسیاری از گربه‌ها پاک کردن انسان‌ها و بقیه گربه‌ها را نیز دوست دارند. گاهی آراستن گربه‌ای دیگر پیغامی است که با آن گربه اعلام می‌کند قصد بالا بردن رتبه خود در گروه را دارد (آراستن برای سلطه گری). گاهی بعضی از گربه‌ها گلوله‌ای از موهایی که در اثر عمل پاکسازی در معده شان جمع شده‌است را برمی گردانند. گربه‌های بلند موی نسبت به گربه‌هایی که موی کوتاه دارند بیشتر متمایل به این کار هستند. با خوراندن داروها و غذاهای گربه که دفع گلوله‌های مو را برای گربه راحت تر می‌کند و آراستن گربه با شانه کردن مرتب موهای او می‌توان از این عمل جلوگیری کرد.

دوستان این مطلب ادامه ی مطلب قبلی که در رابطه با گربه هست می باشد و امیدوارم که از مطالب دیدنی و جالب من استفاده نمایید و این که حتما نظر هم بدهید.

 



گربه _ cat
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 گربه _ cat

گُربه (در پهلویگوربک، جانوری اهلی از خانواده گربه‌سانان و یک حیوان گوشتخوار است.

گربه‌ها از ۶ تا ۷ ماهگی بالغ می‌شوند و توانایی تولید مثل دارند، ماده‌ها تا ۸ سالگی و نرها تا ۱۰ سالگی قابلیت جفت‌گیری دارند. دوره آبستنی گربه نیز بین ۶۱ تا ۶۸ روز (متوسط ۶۳ روز) است.

در زبان کودکانه گربه را پیشی می‌نامند و جالب اینکه در زبان ترکی نیز گربه را پیشیک می گویند. در اصطلاح، به گربه‌هایی با پشم های بلند گربهٔ بُراق گفته می‌شود.

علت برق زدن چشم گربه‌ها در شب وجود پوششی به نام پرده درخشان در چشم آن‌ها است که به دید بهتر آن‌ها در نور کم کمک می‌کند.



گربه ایرانی
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 گربه ایرانی

گربه ایرانی(به انگلیسیPersian cat) یکی از کهن‌ترین و مشهورترین نژادهای گربه است. گربه‌های مو بلند از حدود سدهٔ ۱۶ میلادی و حتی زودتر از آن در کشور ایران دیده شده‌اند. این گربه‌ها در سال ۱۶۲۰ توسط پییترو دلا ول به ایتالیا و فرانسه و پس از آن به انگلستان وارد شدند.

گربهٔ ایرانی یکی از نمادهای فرهنگی ایران در بین جهانیان است اما در بین مردم ایران معاصر کمتر شناخته شده است.

 



گرگ _ Wolf
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 گرگ _ Wolf

گُرگِ خاکِستَری (نام علمیCanis lupus) که گاهی بطور خلاصه گرگ نامیده می‌شود یکی از پستانداران گوشتخوار و گونه‌ای ازسگ‌سانان است.

گرگ سگسانی است بزرگ شبیه به سگ با دم افتاده. رنگ گرگ متغیر است ولی بطور کلی خاکستری و زرد یا قهوه‌ای مخلوط با موهای سیاه می‌باشد. بصورت یک خانواده یا گله‌ای که از چند خانواده تشکیل شده دیده می‌شود. معمولاً در روز شکار می‌کند، بویژه صبح زود به گله گوسفندان حمله می‌کند، و گاهی هم شبها به آغل گوسفندان حمله می‌کند.

گرگها معمولاً زیر ریشه و تَنهِ درختان افتاده و یا حفرهایی که بوسیله جانوران دیگر ساخته شده بسر می‌برند، احیاناً در سوراخ کوه‌ها نیز آشیانه می‌گیرند، گرگها در جلگه‌ها و جنگلها و مناطق کوهستانی دیده می‌شوند. گرگ حیوانی بسیار خطرناک است.

 



دانلود نسخه نهایی آنتی ویروس Nod 32 ESET
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

   امروزه برقراری امنیت یک سیستم به عنوان یکی از مهمترین مسائلی می باشد که مدیر یک سیستم به آن فکر می کند. وجود نرم افزارهای جاسوسی مختلف در اینترنت ، حملات مداوم هکرها به سیستم های کامپیوتری که در آن ها از اطلاعات مهمی نگهداری می شود ، ایجاد امنیت داخلی و …. همگی از مواردی می باشد که موجب می شود تا کاربران با استفاده از نرم افزارهای مختلف این امنیت را برای خود برقرار نمایند. نرم افزارهای مختلفی را می توان در این زمینه یافت ، نرم افزارهای کوچک و بزرگی که هر یک از آن ها قادرند تا به خوبی از انجام وظیفه محول شده به خود به خوبی برآیند.

همگی ما شرکت نرم افزاری ESET را می شناسیم ، کمپانی بزرگ امنیتی ای که سازنده یکی از قوی ترین نرم افزارهای ضد ویروس دنیا یعنی NOD32 می باشد. نرم افزاری که تا کنون کاربران بسیاری را برای خود جلب کرده است و از امکانات متعددی برای حفاظت از سیستم در اختیار کاربر قرار می دهد. این شرکت نرم افزاری به تازگی محصول جدید و قدرتمند خود را تحت عنوان ESET Smart Security برای کاربران ارائه نموده است. این نرم افزار یک ابزار کامل امنیتی برای سیستم های کامپیوتری می باشد و در آن کاربران از ویژگی ها و امکانات متعددی برخوردار می باشند. این نرم افزار از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که این بخش ها عبارتند از قسمت AntiVirus که در این قسمت کاربران از ابزارهای یک برنامه ضد ویروس کامل برخوردار می باشند ، قسمت AntiSpam که در این بخش کاربران قادر به کنترل نامه های الکترونیکی خود به منظور مبارزه با هرزنامه های می باشند ، بخش AntiSpyware که به منظور مبارزه حرفه ای با نرم افزارهای جاسوسی برای کاربران طراحی شده است و آخرین قسمت نیز یک FireWall ( دیوار آتش ) قدرتمند می باشد که به منظور ایجاد یک سد در مقابل حملات هکرها طراحی شده است. همان طور که مشاهده نمودید در این محصول قدرتمند ، کمپانی Eset فکر همه چیز را کرده و ابزاری کاربردی را تولید نموده است.

 

nod32 نسخه نهایی نرم افزار امنیتی ESET Smart Security 4.2.35.0

دانلود در ادامه مطلب



Nokia 603
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

  Nokia 603Nokia 603

 

ادامه در ادامه مطلب

 



nokia 500
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 nokia 500

Nokia 500

 

برای اطلاعات بیش تر به ادامه مطلب بروید.

 



خوک
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

خــــوک

خوک پستانداری از خانوادهٔ گرازسانان (Suidae) و راستهٔ جفت‌سمان است. خوک‌ها شامل خوک های اهلی می شوند، که جد آن ها گراز وحشی و بسیاری از دیگر بستگان وحشی می باشد. خوک ها حیواناتی همه چیزخوار، به شدت اجتماعی و باهوش هستند.

 

ویژگی‌ها و رفتار [ویرایش]

یک خوک معمولی دارای یک سر بزرگ با پوزه دراز است که با استخوان های ویژه پیش‌دماغی و یک دیسک غضروفی در نوک تقویت شده است. پوزه برای جستجوی خاک به منظور یافتن غذا مورد استفاده قرار می گیرد و عضو بسیار حساسی است. در هر پا چهار انگشت سم دار وجود دارد.